Lieve mensen,

Vaak spreek ik mensen over hun dagelijks leven. Ook dat van chriistenen. Dingen waar mensen mee bezig zijn en wat ze doen in Gods koninkrijk. Sommige hebben zelfs vele taken binnen zijn koninkrijk en / of de kerk.
Maar hoe zit het met de relatie? God vraagt op de eerste plaats of wij tijd besteden met Hem. Hier bedoelt Hij mee of we met Hem communiceren. Besteden wij wel veel tijd in gebed? Hoe staat het met het tijd besteden aan Gods Woord? Hoeveel uren per week besteed jij aan Bijbellezen? Gods Woord is een liefdesbrief van Hem aan ons. Daarin kunnen we Gods liefde voor ons vinden en ervaren. God spreekt ook tot ons met Zijn Woord.
Maar lieve mensen, lezen we het ook? Dit is wel van essentieel belang, dat u veel tijd besteed met God door in gebed te gaan en ons te voeden met Zijn Woord wat leven geeft.
Wanneer u tijd besteed met goede werken, al doet u het voor de Heer, en niet met Hem zelf, dan loopt u het risico dat als u voor God komt te staan, dat Hij zal zeggen: 'Wie bent u? Ik ken u helemaal niet!"

Wanneer u niet genoeg tijd met de relatie met God doorbrengt, kunt u ook niet verwachten dat God tot u kan spreken. En kunt u dus niet Zijn stem verstaan. En als u dan ook niet Zijn Woord leest, hoe kunt u dan in uw leven uw roeping ontdekken en tot uw doel komen met wat God voor u bedoeld heeft.
Satan heeft de grote rol gespeeld en is in alle kleine dingen in ons leven in de laatste jaren zo ingedrongen waardoor er tijd is geroofd tussen de mensen en God. We hadden het misschien neit zo door, maar alles werd ook duurder. Huizen prijzen stegen (dit deden we ook zelf want we gingen er steeds meer voor betalen, dat was jaren gelden, door de schaarste in de woningmarkt), mensen bleven langer werken, voor de luxe e nu enkel om je levensonderhoud te kunnen betalen, dus ook beide partners werken langer door. De euro kwam, lonen stegen niet of nauwelijks, maar de kosten namen toe of verdubbelden zelfs. Huren stegen, verdubbeling van de kosten voor ziekenfonds en eigen bijdrage, wat ook ieder jaar weer verder bleef stijgen, en ga zo maar door.

De regering heeft ook alles toegelaten, maar de gewone burger ook, en de werkgelegenheid veranderde. En nu loopt alles vast en zitten we al enkele jaren in een crisis. Er is nu veel onrust in de wereld. Ook vluchtelingen stromen met grote hoeveelheden binnen. Waaqronder vele gelukszoekers en mensen met slechte bedoelingen, voor terreur etc. Nu zijn we zo ver dat vele mensen in opstand komen en niemand weet het meer en de regering komt er ook niet meer uit. Er is veel gaande in de wereld en wat zegt het oins? Wat zegt het ons als we geen relatie met God hebben en Gods Woord niet lezen?
En wat zegt het ons als we wel Gods Woord lezen en een relatie met God hebben. Waar is God in dit alles, vraag je je misschien af.
Maar is dit niet allemaal al voorspeld? Dat dit zou komen? En zijn we nu niet overvallen met al dit gebeuren? En denken we dit op te kunnen lossen? Misschien moeten we gewoon met dingen om leren gaan en worden we ook beproefd en komt onze ware karakter te voorschijn nu dingen moeilijk worden wereldwijd.

Lieve mensen, laten we er zijn voor elkaar. Laten we bidden in deze moeilijke tijd, voor scherpzinnigheid, om te zien wat wel of niet van God is. De tijd die voor ons ligt gaat moeilijk worden. We hebben elkaar nodig en boven alles, we hebben God nodig. We hebben God nodig meer dan dat we doen beseffen.
In deze zware tijd komt naar buiten toe hoe we daadwerkelijk in elkaar zitten. Ons karakterwordt gevormd. Hoe ons karakter is, hoe onze daden zijn, nemen we mee naar de hemel, als we kinderen van God zijn. Wa komen na het leven hier op aarde voor God te staan. Iedereen. Maar kom jij wel in de hemel? Hoe is houw relatie met God? Hoe vaak besteed je tijd met Hem door met Hem in gesprek te gaan? Maar door ook naar Hem te luisteren en Zij nWoord te bestuderen.

God houdt van ons, lieve mensen, Hij heeft ons Jezus gegeven voor onze zonden. Jezus is voor ons een lijdensweg gegaan. Met Goede Vrijdag en Pasen mogen we stilstaan bij het lijden van onze Heer en Heiland Jezus Christus en Zijn opstanding. Dit voor ons allemaal om de weg naar de Vader weer vrij te maken. Jezus Christus, het Lam van God voor ons geslacht om ons vrij te kopen. 
Lieve mensen wij zijn duur betaald door Zijn kostbaar bloed en wij mogen weten dat we van allerhoogste waarde zijn. Jezus is onze Verlosser en onze Bevrijder, Hij is onze Redder en Rechter. Bij Hem mogen we altijd komen en Hij pleit voor ons bij de Vader in de hemel.

Jezus Christus heeft het voor ons volbracht. In alles in uw leven, in welke situatie ook mogen wij bij Hem terecht. Hij die onze Vriend wil zijn, die onze zonden wil vergeven, die ons Zijn leven gegeven heeft, verlangt er naar dat ook u uw leven aan Hem wilt geven, zodat Hij in u kan komen wonen en zodat u Hem kunt volgen. Hij die weet wat goed voor u is en waarbij eeuwig leven te vinden is. Hij die van ons houdt en ons eeuwig liefheeft.

Dank U Jezus, voor Uw leven voor wat U gedaan hebt op Golgotha, dank U dat wij door Uw bloed als kinderen van God zijn aangenomen om U te volgen en gehoorzaam te zijn. Dank U Jezus, Amen!

MIranda Vlieland
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn