Lieve mensen,

Hierbij even een vraag aan jullie. 
Niet om aan mij het antwoord te geven, maar om dat anmtwoord aan jezelf te geven en aan de Heer.
Wanneer u een christen bent, is mijn vraag: hoe bent u een christen?
Bent u wel een christen? Bent u een volgeling van Jezus? Bent u Zijn discipel?
Heeft u uw leven aan Hem gegeven? En daar bedoel ik mee: volledig!
Dus niet voor een gedeelte van uw leven, uw tijd, uw geld, uw bezittingen, maar met geheel uw leven, met uw hart, al uw tijd, al uw bezittingen en al uw geld.

Of bent u een één-beens christen. Een woord waar u misschien nog nooit van gehoord heeft, maar een één-beens christen, die met één been in het geloof is gestapt, dus met een gedeelte overgave aan Hem en niet volledig. Dus u blijft met het andere been in de wereld staan. Dus dat u zich heeft overgegeven, maar niet voor de volle 100% maar voor een gedeelte, hoe groot of dat gedeelte ook mag zijn.
En weet u dat u er dan eigenlijk voor kiest om twee heren te dienen? Dus dat ueigenlijk zich niet echt aan Jezus hebt overgegeven en voor Hem gekozen heeft? En dat u dan uw eigen volledige overgave aan hem belemmert.

Heeft u zich dan misschien afgevraagd waarom u dat doet? Waarom geeft u zich niet volledig aan Hem? Hij gaf zich ook volledig aan u. En u kunt voor Hem kiezen, maar niet voor een gedeelte. U kunt niet half voor Hem kiezen en half voor de wereld. 
Jezus is volledig gestorven voor onze zonden en niet een beetje. En met een halve overgave aan Jezus, dient u Christus niet. Dit bedoel ik niet veroordelend, maar ik wil u aan het denken zetten om u zich af te vragen wat de reden is wat er tussen u en de keuze voor volledige overgave zit.
Is het angst? Angst om de controle over te geven aan Hem, om uw leven in Zijn hand te leggen en Hij uw Leidsman te laten zijn. Angst dat u dan zelf niets meer in de hand heeft en onder controle? Om Hem uw leven te laten sturen en u Hem te volgen en dat u dan niet meer de dingen zou kunnen doen die u zou willen omdat u uw wil onder de wil van Hem gaat leggen?
Angst dat Hij dingen van u gaat vragen wat u niet zou willen of denkt niet te kunnen. Angst dat God misschien te veel van u verwacht en zal vragen? Angst om Hem te vertrouwen en dat u zo gewend bent in uw leven om enkel op uzelf te vertrouwen?
Of is het dat u zich te slecht voelt voor Hem. Dat u het niet waard bent om bij Jezus te horen. Dat u eigenlijk minderwaardig over uzelf denkt. Dat u vindt dat u het niet verdient?

Lieve mensen, wanneer dat het geval is, bent u een blokkade voor uzelf en voor God en voor de zegeningen die Hij voor u heeft. Waar bent u nou werkelijk bang voor? Zit u vast aan dingen die u niet los kan of wilt laten? Macht, matrialisme, hebzucht, of wat ook.
Maar lieve mensen, God heeft enkel het goede voor u voor ogen. Hij heeft een weg voor u. Voor een ieder zijn of haar eigen weg. Een weg speciaal voor jou bedoeld. Hij heeft alleen maar u volledig lief en wil aan u Zijn overvloedige liefde en zegeningen schenken. Hij wil met Zijn liefde u vullen en door u heen werken. Hij wil niet een gedeelte van u, Hij wil u helemaal, volledig! Hij wil uw hart, uw leven. Hij heeft u duur gekocht met het kostbaar bloed van Zijn Zoon. Met het kostbaar bloed van het Lam. En als u zich aan Hem geeft behoort u Hem  toe en niet meer uzelf.

Lieve mensen, ik schrijf u dit voor uzelf, niet voor mij. Ik heb mijzelf overgegeven aan Hem en ik kies daar elke dag opnieuw voor. Niet om zo goed over mezelf te praten, maar over Hem. Ik ben Zijn dochter, Zijn bezit, ik behoor Hem toe.
Ik vertrouw Hem en Hij geeft mij elke dag wat ik nodig heb. Hij houdt van mij en zorgt voor mij. Dat wil Hij ook voor u doen.

Lieve mensen, maak uw keuze voor Jezus, twijfel niet meer. Kies volledig voor Hem met volle overgave dan zal Hij u overstromen met Zijn liefde en zegeningen. Voor uzelf maar ook voor een ander.

Ik wens u veel liefs en Gods rijke zegen toe,

Amen,

Miranda
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn