Als Jezus ons vandaag kwam halen zou u dan mee willen? Er staat in de bijbel een geschiedenis over verontschuldigingen (Luc. 14:15-24; Mtt. 22:1-10). Zouden wij het anders doen of zitten ook wij niet te wachten op Jezus. Gaat het ons te goed of zijn we te gericht op dit leven om te verlangen naar de hemel? Hebben we nog zo veel te doen of zo veel om naar uit te kijken dat de hemel ons nu niet kan boeien. Ja natuurlijk, als we dood zijn dan wel, dan willen we naar de hemel want dan is er geen keuze meer, terug naar dit leven is onmogelijk en naar de hel willen we helemaal niet. Maar nu …. als we nú worden uitgenodigd om met Christus naar de hemel te gaan, wat is dan ons antwoord.

Velen die ik deze vraag heb gesteld antwoorden ontwijkend. Natuurlijk wil men naar de hemel maar men zit met zoveel banden aan dit leven gekluisterd dat het nú niet echt uitkomt. Nooit heb ik van een christen een direct “nee” gehoord, er worden altijd excuses aangevoerd die de keuze moeten verklaren. Nog niet, want ….. vult u het zelf maar in.
Toch komen alle excuses neer op dat ene grote eigen excuus: “nee, ik wil niet, het komt mij niet uit. Ik hou van God/Jezus maar ik hou meer van ...”

Als Jezus, in het omgekeerde geval, had vastgehouden aan Zijn leven in de hemel dan waren wij nooit verlost geworden. Dan was er voor ons geen hoop en zou de uitnodiging zoals vermeld nooit zijn gekomen. Maar die uitnodiging is gedaan en bij de laatste bazuin zoals vermeld in I Kor. 15:50-58 worden wij gehaald voor het bruiloftsmaal in de hemel. Is het dan geen nare gedachte dat dit bruiloftsmaal dat God aanricht voor Zijn Zoon maar één keer wordt aangericht en dat u, als u een dag later spijt krijgt, dat u dan te laat bent?

Deze wereld zal Gods geduld een keer hebben uitgeput, de puin die wij hier veroorzaken op alle gebied, zowel intermenselijk als ten opzichte van de natuur en de dieren kan niet veel langer zo doorgaan. Niet te vergeten de steeds luider klinkende ontkenning van God als Schepper en Jezus als Verlosser. Wij leven duidelijk in de eindtijd, legt u de krant maar naast de bijbel dan zult u het zelf beseffen.
En … Zijn bruiloftsmaaltijd komt, misschien vandaag, misschien morgen, misschien dit jaar maar heel veel langer kan het zo niet doorgaan, of denkt u van wel ..?

Wat is uw antwoord op Gods uitnodiging, zegt ook u “nee, het komt mij niet gelegen” of zegt u van harte “ja, graag”.
U bent een vrij mens, het is uw keuze, niemand dwingt u, ook God zal u niet dwingen. Maar een betere uitnodiging zullen wij nooit krijgen. Het is echter een uitnodiging met een “rsvp”, d.w.z. de uitnodiging wordt u nú gedaan en er wordt ook nú een antwoord van u verwacht, als het zover is dan gebeurt het in een oogwenk uitgaande van uw tevoren gegeven antwoord. Dus stel uw antwoord niet uit, denk niet, ach als het zover is zal ik erover denken, nu is de tijd dat u kunt kiezen dus kies wijs ! Kies vóór het leven met onze bruidegom Jezus Christus, kies ervoor om deel te hebben aan het bruiloftsmaal dat de Vader heeft aangericht !
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn